Cu cerinte de genul ala acum vreo 13 anisori am luat Golf Variant. Nu era cu cutie automata si era pe motorina, ca asa erau vremurile, dar ideea e ca a fost o alegere buna si cand au fost discutii de inlocuire, Golf Variant model 2023 era in topul listei, doar ca nu am mai gasit decat o culoare oribila sau doar cu cutie manuala. Fiabilitatea si costurile de exploatare au fost foarte bune, in afara de schimbat injectoare in garantie (dupa 3 ani, astea inlocuite merg de 10 fara probleme) si niste ambreiaje (condus cam mult in oras de cineva care nu are mila de ambreiaje), zero probleme.
Vara trecuta am cautat si eu ceva, dupa cum spuneam Golf Variant era preferat (de sofer, nu de mine, eu conduc altceva) si Mazda 6 noua era varianta agreeata in urma unor discutii cu frate-meu, varul care are service si inca vreo cativa oameni cat de cat informati. Pe locul 3 era VW Passat Variant, dar erau probleme cu disponibilitatea. Locul 4, Mazda CX5, era cam scumpa pentru ce ofera, in parerea mea. Mai departe au fost cateva optiuni nu foarte interesante pentru sofer, asa ca nu am analizat suficient ca sa am o parere.
Frate-meu mai e incantat de Peugeot, au sute la el la serviciu si sunt multumiti, el are un 5008 si a avut inca vreo 2-3 alte modele, dar cu motoare clasice, nu hibrid. Oricum la drum lung nu prea mai conteaza hibridul, tot pe benzina mergi. Am mers cu 5008 un drum de 600 km cu remorca dupa noi (moto + biciclete), a fost foarte ok.
Alfa Romeo iti cumperi doar daca vrei sa inveti mecanica. Sau KTM, la motociclete. Stiu 2 posesori, pasiunea acopera gaura in buzunar, dar atat.
Skoda Kodiaq are un bun prieten, cel din Zurich. A venit in Romania cu Mercedesul, cealalta masina a lor, nu mai vine cu Skoda. Nu am intrat in detalii, il cred fara sa pun intrebari. Stiu ca se plangea de un consum nejustificat de mare de carburant fata de Mercedes, care nu consuma tocmai putin. Whatever.
Dacia, in orice model, nu recomand. Daca vrei o masina ieftina, de oras, fara pretentii, e chiar foarte buna, dar ca masina de facut 600 km in Romania intr-o zi cu 4 oameni in ea nu - nu are nici comfort, nici infotainment, nici o placere in viata. Am facut drum de 600 km cu Duster cu remorca, s-a comportat admirabil ca masina, dar inconfortabil si enervant ca ergonomie a bordului si radioului, nu doar sacaitor ci de-a dreptul enervant.
Vara trecuta am cautat si eu ceva, dupa cum spuneam Golf Variant era preferat (de sofer, nu de mine, eu conduc altceva) si Mazda 6 noua era varianta agreeata in urma unor discutii cu frate-meu, varul care are service si inca vreo cativa oameni cat de cat informati. Pe locul 3 era VW Passat Variant, dar erau probleme cu disponibilitatea. Locul 4, Mazda CX5, era cam scumpa pentru ce ofera, in parerea mea. Mai departe au fost cateva optiuni nu foarte interesante pentru sofer, asa ca nu am analizat suficient ca sa am o parere.
Frate-meu mai e incantat de Peugeot, au sute la el la serviciu si sunt multumiti, el are un 5008 si a avut inca vreo 2-3 alte modele, dar cu motoare clasice, nu hibrid. Oricum la drum lung nu prea mai conteaza hibridul, tot pe benzina mergi. Am mers cu 5008 un drum de 600 km cu remorca dupa noi (moto + biciclete), a fost foarte ok.
Alfa Romeo iti cumperi doar daca vrei sa inveti mecanica. Sau KTM, la motociclete. Stiu 2 posesori, pasiunea acopera gaura in buzunar, dar atat.
Skoda Kodiaq are un bun prieten, cel din Zurich. A venit in Romania cu Mercedesul, cealalta masina a lor, nu mai vine cu Skoda. Nu am intrat in detalii, il cred fara sa pun intrebari. Stiu ca se plangea de un consum nejustificat de mare de carburant fata de Mercedes, care nu consuma tocmai putin. Whatever.
Dacia, in orice model, nu recomand. Daca vrei o masina ieftina, de oras, fara pretentii, e chiar foarte buna, dar ca masina de facut 600 km in Romania intr-o zi cu 4 oameni in ea nu - nu are nici comfort, nici infotainment, nici o placere in viata. Am facut drum de 600 km cu Duster cu remorca, s-a comportat admirabil ca masina, dar inconfortabil si enervant ca ergonomie a bordului si radioului, nu doar sacaitor ci de-a dreptul enervant.